web counterweb counter

ceas Wostok Goliath, cel mai mare model Wostok, mecanism 2209, bezel randalinat

Acest ceas Wostok Goliath este echipat cu unul dintre cele mai bune mecanisme fabricate în fosta Uniune Sovietică, un Wostok 2209 cu 18 rubine, secundar central şi amortizoare Poljot-Kirova la balansier. De remarcat că acest mecanism a fost dezvoltat mai întîi pentru producţia militară. Diametrul ceasului este unul foarte generos pentru acele vremuri, 46 mm, iar distanţa între anse de 18 mm. Mecanismul cu seria 47173 are diametrul de 22 mm şi o grosime de numai 3,3 mm. Balansierul supradimensionat, cu şuruburi de compensare şi spirală tip Breguet, efectuează 18.000 de bătăi pe oră. Arcul motor asigură, complet încărcat, o rezervă de funcţionare de 38 de ore. Lucrul cu adevărat interesant la acest mecanism este că încercînd să facă mai mult spaţiu, sovieticii au reuşit să fabrice un calibru mult mai mic, cu acelaşi aspect neconvenţional, unul dintre cele mai căutate mecanisme chiar şi astăzi, datorită preciziei şi dimensiunilor foarte reduse. Carcasa imensă are bezelul randalinat (zimţii bezelului sînt executaţi prin deformare plastică la rece; se mai numeşte şi moletare cu ajutorul randalinei). Capacul spate, din inox, este în stare perfectă (vezi foto 3 şi 10). Cadranul world map, este în stare perfectă, cu emisferele cu guilloche-uri fine, indecşi şi indicatoare aurii.

 

Fabrica de ceasuri Wostok („răsărit”, în limba rusă) are originea în anul de război 1941, cînd a fost mutată Fabrica de Ceasuri nr. 2 din Moscova în localitatea Tschistopol Glavpribor, pe rîul Kama. Aici, la unitatea NK MV 835, a fost produs echipament militar dar şi ceasuri de bord pentru tancuri şi avioane. După terminarea războiului şi revenirea Fabricii nr. 2 la Moscova (devenită mai tîrziu “Slava”), au rămas în Tschistopol capacităţi de producţie unde s-au realizat ceasuri de mînă pentru militari, dar şi ceasuri pentru piaţa civilă. Din 1942 s-a numit Fabrica de Ceasuri Tschistopol (Tschistopol Ciasovaia Zavod). În 1964 a fost stabilit numele de Wostok (abia în 1995 a fost modificat în „Vostok”). La început s-au produs mecanismele K-43 şi K-26, folosite la ceasurile Pobeda. În 1952 se realizează ceasul Kama, în carcasă rezistentă la şocuri şi apă. În 1962 se lansează ceasul “Komandirskie”, iar fabrica devine furnizor oficial al Ministerului Apărării din URSS. În 1968 se lansează ceasul “Amfibia”. În 1992 fabrica trece în jurisdicţia Republicii Tatarstan şi ceasurile Vostok sînt exportate în cantităţi mari în Italia, USA, Elveţia. Trebuie menţionat că aici s-a produs între anii 1958 şi 1963 mecanismul “Wostok 2809” cu secundar central, inspirat din celebrul Zenith 135. A fost unul dintre cele mai reuşite mecanisme sovietice, echipînd ceasuri cunoscute pe piaţă, ca Volna, Wostok sau Almaz.

 

Ceasul se află într-o condiţie tehnică şi estetică excelentă. Revizia a fost făcută recent. Se livrează cu cureaua de prezentare, nouă, iar transportul cade în sarcina cumpărătorului. Pentru acest ceas puteţi alege o frumoasă curea din piele autentică de struţ, şarpe sau viţel (găsiţi curele pentru ceas la secţiunea „curele piele”), 100% handmade. Alte accesorii pentru ceasuri găsiţi la secţiunile „perniţe” şi „cutii”.

 

Atenţie: feriţi ceasul de lovituri sau şocuri mecanice puternice. Deşi are un mecanism solid cu amortizoare la balansier, este totuşi doar un ceas ! Feriţi ceasul de apă şi atmosfere umede, acide. Chiar dacă are garnituri de etanşare, în timp acestea slăbesc cîte puţin. Evitaţi apropierea de cîmpuri (electro)magnetice intense. Spirala balansierului este sensibilă, putînd rămîne cu un slab magnetism care îi perturbă funcţionarea. Periodic, la 4-5 ani, e bine să-i faceţi o nouă revizie la ceasornicar. Chiar şi cel mai bun ulei se degradează în timpul unei funcţionări mecanice îndelungate.


Leave a Reply