ceas Favre-Leuba Sea-Chief, rar, mecanism AS 2061

Share

Acest ceas Favre-Leuba Sea-Chief, piesă orologeră rară, beneficiază de un superb mecanism auriu AS 2061 cu 17 rubine, armare manuală şi secundar central, fabricat în 1969 şi 1978. Mecanismul are diametrul de 25,6 mm şi o înălţime de 4 mm, iar ceasul are diametrul de 38 mm şi distanţa între anse de 18 mm. Balansierul lis, prevăzut cu amortizoare Novodiac, bate cu 21.600 de alternanţe pe oră, iar arcul motor asigură, complet încărcat, o impresionantă rezervă de putere de 50 de ore. Capacul spate din oţel are gravate numele şi emblema mărcii Favre-Leuba, o clepsidră stilizată, şi poartă seria 82163 TL. Carcasa din oţel are remontoarul original, ştanţat cu emblema mărcii (vezi foto 5), aceeaşi clepsidră stilizată care se regăseşte pe cadran şi capacul spate. Cadranul negru, în stare perfectă, este evidenţiat de indecşii orari şi indicatoarele argintii. O piesă orologeră dificil de găsit astăzi, care are preţuri pe măsură pe pieţele externe.

 

1960s Favre-Leuba Sea Chief

 

Favre-Leuba produce ceasuri de peste 300 de ani, caracterizată printr-un spirit constant de pionierat şi prin dorinţa de a rupe noi bariere. Prin neabătuta urmare a excepţionalului. Prin creativitate genială şi excelenţă tehnică. Piese orologere extrem de funcţionale şi de fiabile, pentru cei care cuceresc noi frontiere. Ceea ce a început în 1737 într-un mic atelier de orologerie este acum o pictogramă în lumea măsurării timpului.

 

În 1718, Abraham Favre, fondatorul mărcii Favre-Leuba, s-a hotărît peste noapte să se apuce de orologerie. Zis şi făcut. Şi pentru că pe vremea aceea nu existau ateliere de ceasornicărie la tot pasul, biserica din La Chaux-de-Fonds a devenit centrul complicatei arte a orologeriei. În 1737 marca elveţiană Favre-Leuba a fost oficial înregistrată şi astfel a devenit una dintre primele manufacturi elveţiene de ceasuri. Cunoştinţele dobîndite au fost transmise din tată în fiu, de către maeştrii companiei, timp de opt generaţii ! Astfel, Favre-Leuba a repurtat un imens succes şi a cîştigat o reputaţie de neclintit pentru ceasurile lor. Figuri proeminente au devenit clienţi ai companiei, ca de exemplu scriitorul şi filosoful Jean-Jacques Rousseau, care şi-a cumpărat în 1785 un ceas Favre-Leuba. În 1814, firma era condusă de către Henry Auguste Favre şi A. Leuba, urmaşii fondatorilor, iar pe la 1900, compania cîştigase deja o largă recunoaştere internaţională. În 1962 Favre-Leuba a lansat modelul revoluţionar „Bivouac”, un accesoriu excelent pentru alpiniştii de performanţă şi pentru exploratorii zonelor îngheţate. Favre-Leuba Bivouac era capabil să reziste celor mai dificile condiţii, timp în care continua să afişeze ora corectă. Ceasul Bivouac a fost la încheietura mîinii lui Paul Emil, în timpul expediţiei acestuia în Antarctica. În 1965, meşterii companiei au creat mecanismele „Twin Power”, cu o rezervă de putere de 50 de ore, iar premierele au continuat. Ca urmare a „şocului quartz”, compania aflată încă în proprietatea familiilor Favre-Leuba a fost preluată în 1985 de firma Benedom SA, parte a grupului Bacardi-Martini. Astăzi, pentru colecţionari şi pentru pasionaţii de ceasuri, să deţii un Favre-Leuba înseamnă nu numai calitate la cote înalte, dar şi exclusivism. A avea un Favre-Leuba în colecţie înseamnă a dobîndi un camarad de încredere, cu o lungă şi impresionantă istorie.

 

Ceasul este într-o deosebită condiţie tehnică şi estetică; funcţionează foarte bine. Face parte din colecţia personală şi se livrează cu cureaua de prezentare, iar transportul cade în sarcina cumpărătorului. Pentru acest ceas puteţi comanda o frumoasă curea din piele autentică de struţ, şarpe sau viţel (găsiţi curele pentru ceas la secţiunea „curele piele”). Alte accesorii pentru ceasuri găsiţi la secţiunile „perniţe” şi „cutii”.

 

Atenţie: feriţi ceasul de lovituri sau şocuri mecanice puternice. Deşi are un mecanism solid cu amortizoare la balansier, este totuşi doar un ceas ! Feriţi ceasul de apă şi atmosfere umede, acide. Chiar dacă are garnituri de etanşare, în timp acestea slăbesc cîte puţin. Evitaţi apropierea de cîmpuri (electro)magnetice intense. Spirala balansierului este sensibilă, putînd rămîne cu un slab magnetism care îi perturbă funcţionarea. Periodic, la 4-5 ani, e bine să-i faceţi o nouă revizie la ceasornicar. Chiar şi cel mai bun ulei se degradează în timpul unei funcţionări mecanice îndelungate.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *