web counterweb counter

ceas vintage Tissot Actualis Autolub, mecanism revoluţionar Tissot 2270 Astrolon, fabricaţie anii ’70

Acest ceas vintage Tissot Actualis Autolub este echipat cu un mecanism in house Tissot 2270 Astrolon cu secundar central şi calendar, fabricat în anii ’70. Mecanismul are diametrul de 11½’’’, iar ceasul are dimensiunile de 39×41 mm şi distanţa între anse de 18 mm. Balansierul lis, din nickel, se roteşte cu 18.000 de alternanţe pe oră, iar arcul motor asigură, complet armat, o rezervă de mers de 44 de ore. Capacul spate, din oţel, în stare impecabilă (vezi foto 3), este ştantat pe interior cu seria 56100-5 şi inscripţia Ch. Tissot & Fils. Acelaşi marcaj, completat de seria 4821373, se regăseşte şi pe mecanism. Remontoarul este marcat cu logo-ul Tissot (vezi foto 5). Geamul este în stare foarte bună, fără zgîrieturi. O piesă a anilor ’50, care în realitate arată mult mai bine. Calibrul 2270, ca şi celelalte din seria Astrolon, au fost produse integral in house.

 

În 1971, cu mult înaintea apariţiei Swatch, Tissot revoluţiona orologeria prin introducerea Astrolon-ului (alias IDEA 2001). Era primul ceas mecanic din lume produs (aproape) integral din plastic, inclusiv mecanismul ! Această piesă a fost dezvoltată după 20 de ani de cercetare în laboratoare ! Fiecare componentă era realizată prin injecţie, montajul era semi-automatizat şi nu necesita şuruburi. Întregul mecanism era sigilat într-o capsulă din plastic transparent, deci protecţia împotriva prafului era totală. Toate calibrele seriei Astrolon erau fabricate doar cu secundar, singurul care avea şi calendar fiind 2270.

 

Astăzi, utilizarea pieselor din plastic în orologerie este foarte comun, dar la momentul inventării Astrolon era revoluţionar ! Pentru un ceasornicar, desigur că un astfel de mecanism din plastic sună oribil, căci nu poţi face intervenţii asupra lui, dar tehnologia Tissot Astrolon a promis nu numai longevitate, ci şi lipsa nevoii de service sau ungere, ceea ce trebuie să recunoaştem că era ceva fenomenal la acea vreme. Indiferent de opiniile specialiştilor sau falşilor specialişti, calibrele din seria Astrolon de la Tissot rămîn mecanisme rare şi unice, deci prin urmare un must have pentru orice colecţie de ceasuri. A fost, fără îndoială, un model de avangardă, un rezumat al inovaţiilor, prea revoluţionar pentru timpul său. Este destul de dificil să găseşti un ceas cu Astrolon în stare bună, care funcţionează, în zilele noastre. Preţul poate varia între 200 şi 400 de euro. Un ceas în stare bună a fost vîndut pentru mai mult de 600 de euro la o licitaţie Antiquorum (sursa: Rémy Solnon)

 

http://www.ebay.fr/itm/Rare-gents-1970-S-VINTAGE-TISSOT-ACTUALIS-AUTOLUB-montre-bracelet-inhabituel-modele/131576322071

 

Cei peste 160 de ani de istorie a ceasurilor elveţiene Tissot încep în 1853, cînd Charles Félicien Tissot (cunoscut şi sub numele de Daguette) şi unul dintre fii săi, Charles-Emile, deschid o mică manufactură numită „Charles Tissot & fils”. Specialiştii companiei lucrau constant pentru îmbunătăţirea mecanismelor pentru ceasuri de mînă, dezvoltarea şi introducerea de noi caracteristici, precum şi pentru utilizarea de noi materiale în orologerie. De altfel, Tissot a cîştigat în mod repetat premii şi distincţii pentru soluţiile sale inovatoare. În 1907, manufactura, reprezentată pînă atunci în principal de munca manuală, s-a schimbat, transformîndu-se într-o fabrică avînd cele mai moderne echipamente. Producţia industrială şi dezvoltarea comerţului cu ceasuri a permis şi creşterea producţiei Tissot. În 1925, Paul Tissot a trebuit să decidă soarta mărcii, semnînd un parteneriat comercial cu fraţii Louis şi Gustave Brandt, fondatorii celebrei mărci Omega. Acest lucru a dus la formarea unui holding, „Société Suise pour l’Industrie Horlogère” – SSIH, în 1930 (care mai tîrziu formează o asociere şi fuzionează cu ASUAG în 1983). Prin această „împărţire a domeniului de marketing”, Omega a ocupat cel mai înalt loc de pe piaţă, un ceas Tissot fiind cu circa 30% mai ieftin decît Omega, la aceeaşi calitate. Totul ţinea doar de marketing şi de înţelegerile dintre producători, realizate la cel mai înalt nivel ! Această strategie a funcţionat pînă la izbucnirea celui de-al doilea război mondial, cînd Tissot a fost ales să furnizeze ceasuri pentru piaţa militară deoarece aveau reputaţia unor ceasuri nu numai fiabile dar şi accesibile. Comandanţii submarinelor britanice, de exemplu, purtau cronografe Tissot. După război, marina britanică a fost dotată tot cu ceasuri şi echipamente de măsurare Tissot. În 1930, Tissot lansează primul ceas antimagnetic din lume. În anii ’60, odată cu standardizarea producţiei, a crescut şi viteza de fabricaţie iar Tissot şi-a mărit brusc vînzările. Începînd cu 1974, cînd Tissot a sponsorizat o cursă de maşini la Le Mans, compania a participat regulat ca partener oficial sau cronometror la evenimente sportive majore (Formula 1, campionate mondiale de ciclism şi motociclism etc.). În 1977, Tissot avea trei fabrici situate în zone diferite (La Chaux-de-Fonds, Peseux şi Le Locle) şi circa 700 de angajaţi. Cîteva dintre ideile şi inovaţiile trăznite ale Tissot rămîn ceasul cu mecanism complet din plastic IDEA 2001 lansat în… 1971, ceasul cu autoungere Tissot Actualis Autolub şi popularele Rock Watches cu carcasă din… granit, lansate în 1985. Astăzi, în ciuda faptului că tehnologia este avantajul competitiv al mărcii, calităţile esenţiale ale ceasurilor Tissot sînt stilul şi eleganţa.

 

Ceasul arată bine pentru vîrsta lui şi funcţionează perfect, la secundă ! Revizia a fost făcută recent. Provine din colecţia personală şi se livrează împreună cu cureaua de prezentare. Transportul cade în sarcina cumpărătorului. Alte accesorii pentru ceasuri găsiţi la secţiunile „curele”, „perniţe” şi „cutii”.

 

Atenţie: feriţi ceasul de lovituri sau şocuri mecanice puternice. Deşi are un mecanism solid cu amortizoare la balansier, este totuşi doar un ceas ! Feriţi ceasul de apă şi atmosfere umede, acide. Chiar dacă are garnituri de etanşare, în timp acestea slăbesc cîte puţin. Evitaţi apropierea de cîmpuri (electro)magnetice intense. Spirala balansierului este sensibilă, putînd rămîne cu un slab magnetism care îi perturbă funcţionarea. Periodic, la 4-5 ani, e bine să-i faceţi o nouă revizie la ceasornicar. Chiar şi cel mai bun ulei se degradează în timpul unei funcţionări mecanice îndelungate.


Leave a Reply