ceas Dugena Monza automatic, mecanism Dugena 3345 (baza ETA 2776), fabricaţie circa 1972

Share

Acest ceas Dugena Monza este echipat cu un calibru Dugena 3345, derivat din mecanismul ETA 2776 în varianta de top cu 25 de rubine (a fost fabricat şi în variante cu 17 sau 21 de rubine) şi secundar central. Ceasul are dimensiunile de 37×41 mm şi distanţa între anse de 20 mm, iar mecanismul are 25,6 mm diametru şi 5,3 mm înălţime. Balansierul de tip lis, prevăzut cu amortizoare Incabloc, execută 21.600 de alternanţe pe oră, iar arcul motor, complet armat, asigură o rezervă de mers de 47 de ore. Mecanismul este prevăzut cu şuruburi albastre. Rotorul automatului este gravat cu numele mărcii şi al calibrului. Capacul spate este din oţel, filetat, şi are seria 2770.006.30.49 la exterior şi 52-72 la interior. Cadranul semnat cu numele mărcii şi al modelului şi inscripţionat T Swiss Made T la ora 6 este în stare perfectă, decorat cu nişte minunaţi indecşi orari model steampunk. Carcasa, fabricată de exclusivista casă Adolphe Stauffer din La Chaux-de-Fonds, este placată cu 20 de microni de aur (marcaj între anse, la ora 6, atît pentru placaj cît şi poansonul fabricantului).

 

Acest model Dugena este dedicat uneia dintre cele mai vechi şi dificile curse automobilistice din lume, cea de pe circuitul de la Monza (Italia). Gazdă inclusiv a cursei de 1.000 de mile şi martor al rivalităţii dintre Ford şi Ferrari, circuitul de la Monza este unul dintre cele mai grele din lume, doar jumătate dintre maşini reuşind, de obicei, să termine cursa. Construit în 1922 şi devenit un simbol al Italiei, circuitul de la Monza găzduieşte şi Marele Premiu al Italiei la Formula 1 (a fost una dintre cele 7 curse selectate pentru primul Campionat Mondial de Formula 1, organizat în 1950, fiind de atunci singura competiţie care s-a desfăşurat fără întrerupere pînă în prezent !). Pe acest circuit au fost cîştigători piloţi celebri ai Formula 1 – Ayrton Senna, Stirling Moss, Alain Prost, Niki Lauda, Michael Schumacher etc. Monza este şi curcuitul de teste al Ferrari şi Alfa Romeo.

 

Dugena (Deutsche Uhrengenossenschaft Alpina – Eisenach/Berlin/Darmstadt), este o companie orologeră cu peste 100 de ani de istorie. Rădăcinile firmei datează dinainte de „Union Horlogere”, ghilda ceasornicarilor din Elveţia anilor 1900. Şaptesprezece ani mai tîrziu, fabricile de ceasuri din Biel, Geneva şi Glashütte se unesc sub un singur brand, ALPINA, care în scurt timp deschide o filială în Germania, la Eisenbach, sub numele „Alpina Deutsche Uhrmachergenossenschaft”. În 1927 sediul companiei se mută în capitala Germaniei, Berlin. Compania a prosperat atît înainte de cel de-al doilea Război Mondial cît şi în timpul acestuia. Numele Dugena apare pentru prima dată în 1942 la Berlin, cînd se decide schimbarea numelui „Alpina” în „Dugena” (aşadar, Dugena ESTE tot Alpina, un brand foarte căutat astăzi de colecţionari !). De atunci, emblema Dugena, un cerc într-un triunghi, a rămas simbolul calităţii orologere în Germania. După separarea celor două Germanii, în 1945, cîteva probleme apărute în producţie conduc la o nouă mutare a firmei, de data aceasta la Darmstadt. După război, Dugena ajunge în pragul lichidării. Între 1960 şi 1970, compania supravieţuieşte revoluţiei quartzului. Astăzi, Dugena este din nou o firmă care produce ceasuri de lux de înaltă calitate.

 

Ceasul arată impecabil şi funcţionează foarte bine. Se livrează cu cureaua de prezentare, iar transportul cade în sarcina cumpărătorului. Pentru acest ceas puteţi alege o frumoasă curea din piele autentică de struţ, şarpe, capră sau viţel (găsiţi curele pentru ceas la secţiunea „curele piele”), 100% handmade. Alte accesorii pentru ceasuri găsiţi la secţiunile „perniţe” şi „cutii ceasuri”.

 

Atenţie: feriţi ceasul de lovituri sau şocuri mecanice puternice. Deşi are un mecanism solid cu amortizoare la balansier, este totuşi doar un ceas ! Feriţi ceasul de apă şi atmosfere umede, acide. Chiar dacă are garnituri de etanşare, în timp acestea slăbesc cîte puţin. Evitaţi apropierea de cîmpuri (electro)magnetice intense. Spirala balansierului este sensibilă, putînd rămîne cu un slab magnetism care îi perturbă funcţionarea. Periodic, la 4-5 ani, e bine să-i faceţi o nouă revizie la ceasornicar. Chiar şi cel mai bun ulei se degradează în timpul unei funcţionări mecanice îndelungate.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *