ceas Doxa automatic mecanism ETA 2846, oţel, brăţara şi cutia originale

Share

Acest ceas Doxa este echipat cu un mecanism automatic de top ETA 2846 în varianta cu 17 rubine, secundar central şi dublu calendar (dată şi zi) în două limbi de circulaţie internaţională (engleză şi germană). Ambele calendare sînt cu setare rapidă din poziţia 1 a coroniţei astfel: prin rotirea coroniţei spre înainte se setează rapid data, iar prin rotirea coroniţei spre înapoi se potriveşte rapid ziua. Ceasul are dimensiunile de 36×40 mm şi distanţa între anse de 18 mm, iar mecanismul are 25,6 mm diametru şi 5,2 mm înălţime. Balansierul lis de mari dimensiuni este prevăzut cu amortizoare Incabloc şi execută 21.600 de rotaţii pe oră, iar arcul motor asigură, complet armat, o respectabilă rezervă de mers de 48 de ore. Carcasa este din oţel, la fel şi capacul spate filetat, cu seria K-4457 \ 5235. Geamul este din cristal. Coroniţa plasată atipic la ora 4 este originală, marcată (foto 13). Indecşii orari şi indicatoarele sînt fosforescente (foto 7). Brăţara, un model deosebit, este originală, marcată Doxa pe închizătoare (foto 5 şi 11). Ceasul funcţionează la secundă şi este însoţit de cutia originală.

 

„Totul se schimbă: oamenii, maşinile, moda, doar ceasurile rămîn un adevărat atribut al bunului gust şi al stilului. Cu cît este mai veche tradiţia şi istoria unui ceas, cu atît mai atractiv este acesta. Este exact ceea ce credem aici, la Doxa”. Sînt cuvintele fondatorului acestei celebre case orologere, Georges Ducommun, rostite cu mai bine de 120 de ani în urmă. Fondată în 1889 în inima Elveţiei, Doxa înseamnă „opinie unanim acceptată” în greaca veche. Georges Ducommun (1868-1936), fondatorul brandului Doxa, s-a născut ca al 13-lea copil al unei familii sărace dintr-un mic orăşel elveţian din munţii Jura, numit Le Locle. Pentru a se putea întreţine, Georges a început să lucreze de mic ca ucenic într-o fabrică de ceasuri. A fost o chestiune de timp pînă să ajungă să iubească mecanismele complicate care l-au făcut celebru peste ani. La numai 20 de ani, Georges Ducommun şi-a deschis propriul atelier de ceasornicărie, dar a fost nevoit să muncească din greu, mergînd uneori pe jos zeci de kilometri pentru a livra ceasurile comandate. Cînd a fost inventat automobilul, Ducommun a fost primul care şi-a cumpărat unul, construindu-şi un garaj şi o benzinărie proprie. Fiind un om de afaceri perspicace şi în acelaşi timp un împătimit şofer, el a înţeles să reacţioneze în propriul fel: a început să producă ceasuri pentru maşini şi pentru panourile de instrumente ale avioanelor. A fost primul care a folosit un mecanism de înaltă calitate cu o rezervă de putere de 8 zile, pe care l-a şi patentat în 1908 iar astăzi este cunoscut ca „Doxa 8 zile” (folosit multă vreme de Bugatti pentru echiparea maşinilor sale de curse). Ceasurile Doxa au intrat în cultura populară şi sînt sinonime astăzi cu calitatea şi precizia.

 

Ceasul provine din colecţia proprie, arată şi funcţionează excelent. Se livrează cu brăţara originală şi cutia originală, iar transportul cade în sarcina cumpărătorului. Pentru acest ceas puteţi alege o frumoasă curea din piele autentică de struţ, şarpe sau viţel (găsiţi curele pentru ceas la secţiunea „curele piele”), 100% handmade. Alte accesorii pentru ceasuri găsiţi la secţiunile „perniţe” şi „cutii”.

 

Atenţie: feriţi ceasul de lovituri sau şocuri mecanice puternice. Deşi are un mecanism solid cu amortizoare la balansier, este totuşi doar un ceas ! Feriţi ceasul de apă şi atmosfere umede, acide. Chiar dacă are garnituri de etanşare, în timp acestea slăbesc cîte puţin. Evitaţi apropierea de cîmpuri (electro)magnetice intense. Spirala balansierului este sensibilă, putînd rămîne cu un slab magnetism care îi perturbă funcţionarea. Periodic, la 4-5 ani, e bine să-i faceţi o nouă revizie la ceasornicar. Chiar şi cel mai bun ulei se degradează în timpul unei funcţionări mecanice îndelungate.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *