ceas Ancre (Parrenin) NOS, superb cadran guilloche, mecanism Lorsa P62 fabricaţie anii ’60

Share

Acest ceas Ancre (marcă înregistrată de Hippolyte Parrenin în 1902), în stare NOS, cu un spectaculos cadran guilloche, este echipat cu un mecanism Lorsa P62 cu 17 rubine şi secundar central, fabricat aproximativ în 1965. Mecanismul are diametrul de 23,3 mm şi înălţimea de 4,5 mm, iar ceasul are diametrul de 36 mm şi distanţa între anse de 17 mm. Balansierul cu şuruburi de compensare şi amortizoare Antichoc-102 produse de Uzinele Cupillard bate cu 18.000 de alternanţe pe oră, iar arcul motor asigură, complet încărcat, o rezervă de mers de 44 de ore. Capacul spate, din oţel, este inscripţionat Bagobloc şi Bté S.G.D.G. „Bagobloc” era un sistem de închidere cu inel filetat, brevetat de compania Miserez cu sediul în Besançon (fabricant de accesorii pentru ceasuri, inclusiv carcase). De altfel, Bagobloc este probabil un acronim pentru „blocage par bague”, adică „închis printr-un inel”. “Bté S.G.D.G.” înseamnă “Bréveté Sans Garantie du Gouvernement”. Carcasa în stare impecabilă este placată cu aur (marcaj între anse, la ora 12). Cadranul cu guilloche-uri absolut superbe (vezi şi foto 8) subliniază aspectul elegant al acestui ceas deosebit.

 

Hippolyte Parrenin (vezi foto 7), fiul unui tîmplar din Russey (regiunea Doubs), îşi începe ucenicia în cadrul casei orologere Dupommier. Capacitatea sa excepţională este repede remarcată şi, după moartea lui Maurice Dupommier, preia conducerea atelierului în 1873. Îşi construieşte propria fabrică trei ani mai tîrziu la Villers-le-Lac, leagănul orologeriei franceze, chiar lîngă graniţa cu Elveţia. Îşi ansamblează singur maşini de producţie, majoritatea acţionate cu mîna sau piciorul (vezi foto 9). În asociere cu César Marguet, cumpără maşini acţionate de aburi şi măreşte fabrica prin adăugarea unui al doilea etaj. În 1890 compania devine H. Parrenin & Marguet, prin cooptarea acestuia din urmă ca partener. În 1900 atelierele Parrenin funcţionau deja cu ajutorul electricităţii, iar mecanismele produse aici erau vîndute mai ales în Elveţia. Pentru a lupta împotriva şomajului periodic în rîndurile angajaţilor, fiul lui Hippolyte Parrenin creează noi produse care să-i ţină ocupaţi pe muncitori, cum ar fi calibrele pentru ceasuri de buzunar deşteptătoare (cu sonerie). Mecanismele Parrenin, în alamă sau nichel, au obţinut numeroase premii la expoziţii internaţionale (ex. Paris, 1889). O sută de ani mai tîrziu, nepoţii fondatorului, Anne, Laurent şi soţiile lor, duc mai departe tradiţia orologeră asociată astăzi cu înalta tehnologie.

 

Lorsa era o fabrică de ceasuri, piese şi mecanisme, cu capacităţi de producţie în Franţa, la Annemasse şi Ville-le-Grand. Avînd ca emblemă o cruce albă pe un scut negru, Lorsa a fost înfiinţată de Atelierele Leman sub denumirea iniţială de Horlogerie de Savoie, imediat după cel de-al doilea război mondial. Originea Ateliers du Leman este însă mult mai veche, fabrica fiind atestată încă din 1929 cu sediul în orăşelul elveţian Nyon, aparţinînd lui Eugene Léman. După război, acesta şi-a mutat afacerea în Franţa, unde mîna de lucru şi spaţiile erau ieftine.

 

Ceasul face parte din colecţia personală, este NOS şi funcţionează la secundă. Se livrează cu cureaua de prezentare, iar transportul cade în sarcina cumpărătorului. Pentru acest ceas puteţi alege o frumoasă curea din piele autentică de struţ, şarpe sau viţel (găsiţi curele pentru ceas la secţiunea „curele piele”), 100% handmade. Alte accesorii pentru ceasuri găsiţi la secţiunile „perniţe” şi „cutii ceasuri”.

 

Atenţie: feriţi ceasul de lovituri sau şocuri mecanice puternice. Deşi are un mecanism solid cu amortizoare la balansier, este totuşi doar un ceas ! Feriţi ceasul de apă şi atmosfere umede, acide. Chiar dacă are garnituri de etanşare, în timp acestea slăbesc cîte puţin. Evitaţi apropierea de cîmpuri (electro)magnetice intense. Spirala balansierului este sensibilă, putînd rămîne cu un slab magnetism care îi perturbă funcţionarea. Periodic, la 4-5 ani, e bine să-i faceţi o nouă revizie la ceasornicar. Chiar şi cel mai bun ulei se degradează în timpul unei funcţionări mecanice îndelungate.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *