web counterweb counter

ceas Pringeps Le Mans (ediţie aniversară, cursa automobilistică de la Le Mans), mecanism automatic ETA 2671, geam cristal, coroniţă pe filet, brăţara originală

Acest ceas Pringeps Le Mans, de damă, este echipat cu un mecanism automatic ETA 2671 în varianta cu 21 de rubine, secundar central şi calendar, fabricat la mijlocul anilor ’70. Acest mecanism era atît de bine conceput încît a stat la baza dezvoltării altor mecanisme, unele dintre ele aparţinînd unor mărci celebre, ca Eterna 12671, Longines 561.1 şi 561.2, Mido 12671 şi Mido 757C, Movado 485, Tissot 2321 şi 2381, Tissot 3112 sau Zenith 48.5AF. Data este cu setare rapidă din poziţia întîi a remontoarului. Ceasul are dimensiunile de 28×30 mm şi distanţa între anse de 14 mm, iar mecanismul are 17,2 mm diametru şi o grosime de 4,8 mm. Balansierul lis, prevăzut cu amortizoare Incabloc, are o frecvenţă de 28.800 bph (ceea ce situează mecanismul în categoria celor de înaltă precizie), iar arcul motor asigură o funcţionare de 39 de ore. Rotorul automatului este pe rulmenţi. Carcasa şi brăţara originală, marcată pe închizătoare cu logo-ul Pringeps (foto 7), sînt acoperite cu un strat de PVD negru. Coroniţa este înfiletabilă, pentru protecţie contra apei. Indecşii orari sînt luminescenţi, cu fosforul în stare bună (vezi foto 5). Cadranul este în stare foarte bună, cu toate inscripţiile intacte, fiind evidenţiat de secundarul portocaliu, în ton cu cele două steaguri de curse arborate la ora 12 şi cu inscripţia “Le Mans” de la ora 6. Capacul spate din oţel, pe filet, este gravat cu silueta unei maşini de curse specifică celebrei Curse de 24 de ore de la Le Mans.

 

Le Mans este cea mai veche cursă de maşini din lume, organizată anual în luna iunie încă din 1923, în apropierea oraşului francez Le Mans. Guvernată de tradiţii şi reguli unice, este considerată una dintre cele mai prestigioase curse de automobile din lume și a fost numită “Marele Premiu al Rezistenței și Eficienței”. Evenimentul reprezintă prima parte a Triplei Coroane Motorsport, celelalte două fiind Indianapolis 500 și Grand Prix Monaco. Recordul de distanţă parcurs într-o astfel de cursă este de 5.410 km ! De 6 ori lungimea de la Indianapolis 500, sau de 18 ori mai mult decît un Grand Prix de Formula 1 ! Cea mai de succes marcă din istoria cursei este Porsche, cu 19 victorii generale, urmată de Audi şi Ferrari. Şoferii care se distanţează prin numărul de victorii sînt Tom Kristensen (9 victorii), Jacky Ickx (6 victorii) şi Henri Pescarolo (4 victorii). Le Mans a fost prima cursă automobilistică unde un şofer cîştigător a sărbătorit prin pulverizarea şampaniei asupra celor din jur, în loc să bea din ea (Dan Gurney, 1967).

 

Ceasurile Pryngeps reflectă vechile tradiţii ale orologeriei italiene şi elveţiene, căci, deşi înfiinţată în Italia, manufactura şi-a deschis capacităţi de producţie şi în Elveţia. În 1956, familia Farinola înfiinţează la Milano marca de ceasuri Pryngeps, cu sediul pe Via dell’ Unione. În primii ani de dezvoltare compania a produs ceasuri pentru alte mărci. Ulterior, sub conducerea patriarhului Leonardo Farinola, compania a lansat pe piaţă mărci proprii (a mai produs ceasuri şi sub mărcile Stadium, Principes, Timonier şi Pringeps), cu sigla mărci sub forma unei coroane. Între anii 1980 – 1990 sediul companiei a fost mutat pe Via Torino, unde se află şi astăzi. La ora actuală Pryngeps este deţinută de Roberto Esani şi Laura Schiavi, împreună cu fiica lor Giulia.

 

Ceasul face parte din colecţia personală şi este într-o condiţie estetică bună. Funcţionează la secundă. Se livrează cu brăţara originală, iar transportul cade în sarcina cumpărătorului. Alte accesorii pentru ceasuri găsiţi la secţiunile „perniţe” şi „cutii ceasuri”.

 

Atenţie: feriţi ceasul de lovituri sau şocuri mecanice puternice. Deşi are un mecanism solid cu amortizoare la balansier, este totuşi doar un ceas ! Feriţi ceasul de apă şi atmosfere umede, acide. Chiar dacă are garnituri de etanşare, în timp acestea slăbesc cîte puţin. Evitaţi apropierea de cîmpuri (electro)magnetice intense. Spirala balansierului este sensibilă, putînd rămîne cu un slab magnetism care îi perturbă funcţionarea. Periodic, la 4-5 ani, e bine să-i faceţi o nouă revizie la ceasornicar. Chiar şi cel mai bun ulei se degradează în timpul unei funcţionări mecanice îndelungate.


Leave a Reply