web counterweb counter

ceas Bifora stil militar, mecanism in house Bifora 934 fabricaţie circa 1955

Acest ceas de damă Bifora, produs cu aproximaţie în 1955, este echipat cu un mecanism in house Bifora 934 în varianta cu 17 rubine (a fost fabricat şi în variante cu 15 sau doar 7 rubine) şi secundar periferic, produs aproximativ în 1955. Ceea ce este demn de ramarcat este faptul că acest mecanism a fost fabricat in house, într-o vreme în care puţine manufacturi îşi permiteau să producă propriile calibre ! Ceasul are diametrul de 26 mm şi distanţa între anse de 12 mm, iar mecanismul are diametrul de 21,25 mm şi înălţimea de 4,1 mm. Balansierul prevăzut cu şuruburi de compensare şi amortizoare Bifora-Bishock producţie proprie execută 18.000 de alternanţe pe oră, iar arcul motor asigură, complet încărcat, o rezervă de mers de 35 de ore. Capacul spate, din oţel, într-o stare excelentă, este clipsat. Cadranul dominat de culoare galben, la fel ca luneta gradată, şi de cifrele mari ale principalilor indecşi orari, este în stare foarte buună. Carcasa, geamul şi remontoarul supradimensionat sînt în stare foarte bună. Un ceas cu un mecanism deosebit, care arată mult mai bine în realitate.

 

Bifora va ramîne în istoria orologeriei mondiale cu primul mecanism in house proiectat şi realizat integral în Germania ! Istoria companiei începe în jurul anului 1900, cînd Bifora Uhren GmbH, cu sediul în localitatea germană Schwäbisch Gmünd, este înregistrată de fondatorul Josef Bidlingmaier, mai întîi ca bijuterie apoi ca producţie de carcase pentru ceasuri. În 1918, cei 70 de angajaţi ai firmei produceau ceasuri de mînă complete, cu mecanisme elveţiene şi cu un mare număr de alte componente produse în atelierele proprii. Abia în 1928 reuşeşte acesta să pună la punct un mecanism propriu, calibrul 2025, primul mecanism mecanism german pentru ceasuri de mînă fabricat in house ! Din acel moment Bifora începînd să fie privită ca un rival serios de către companiile orologere de renume, atît din Germania cît şi din Elveţia. În timpul celui de-al doilea Război Mondial, ceasurile Bifora au intrat în dotarea flotei germane, unde erau folosite de ofiţerii de cart şi de cei de punte, astfel: ofiţerii flotei civile au primit ceasuri cu cadran argintiu, iar ofiţerii flotei militare cu cadran negru. În anii ’50 Bifora devine unul dintre cei mai mari producători de ceasuri din Germania. În 1951 este lansat Bifora 103 AUT, primul calibru automatic german ! După moartea lui Josef Bidlingmaier la finele anilor ’70, manufactura a dat faliment, fiind cumpărată în 1978 de către omul de afaceri indian Hiranand Gajria, fost reprezentant Bifora pentru Orientul Mijlociu. În 2006 Bifora a revenit la origini, fabrica din Schwäbisch Gmünd şi-a redeschis porţile iar glorioasele tradiţii ale orologeriei germane au fost reluate. Bifora a mai produs şi sub brandurile Anima, Ancre, Avisa, Bidora, Unima, 15 Top, Bimetta, Lasso, Sigilla, Olympia sau Stratos.

 

Ceasul provine din colecţia personală, arată excelent şi funcţionează bine, dar recomandăm un reglaj. Se livrează împreună cu cureaua de prezentare. Transportul cade în sarcina cumpărătorului. Curele pentru ceas găsiţi la secţiunea „curele piele”. Alte accesorii pentru ceasuri găsiţi la secţiunile „perniţe” şi „cutii ceasuri”.

 

Atenţie: feriţi ceasul de lovituri sau şocuri mecanice puternice. Deşi are un mecanism solid cu amortizoare la balansier, este totuşi doar un ceas ! Feriţi ceasul de apă şi atmosfere umede, acide. Chiar dacă are garnituri de etanşare, în timp acestea slăbesc cîte puţin. Evitaţi apropierea de cîmpuri (electro)magnetice intense. Spirala balansierului este sensibilă, putînd rămîne cu un slab magnetism care îi perturbă funcţionarea. Periodic, la 4-5 ani, e bine să-i faceţi o nouă revizie la ceasornicar. Chiar şi cel mai bun ulei se degradează în timpul unei funcţionări mecanice îndelungate.


Leave a Reply

error: Content is protected !!