Acest superb ceas Glorys este echipat cu un mecanism extraplat ETA 1120, cu 17 rubine şi secundar periferic. Ceasul are diametrul de 38 mm şi distanţa între anse de 19 mm, iar mecanismul are 27 mm diametru şi doar 3,5 mm înălţime. Balansierul uriaş, prevăzut cu şuruburi de compensare, efectuează 18.000 de alternanţe pe oră. Resortul asigură, complet armat, o rezervă de mers de 43 de ore. Carcasa este placată cu aur (marcaj pe carcasă, la ora 12). Cadranul cu indecşi şi indicatoare aurii este în stare foarte bună. Capacul spate, din oţel, are ştanţat numele mărcii şi seria 596802. Mecanismul este curat şi inscripţionat cu numele brandului pe roata de la caseta arcului şi pe platoul principal.
În 1929, urmaşii celebrului ceasornicar Paul Schwarz-Etienne, înregistrau în La Chaux-de-Fonds marca Glorys, singura cu această denumire, din istoria orologeriei elveţiene. Istoria manufacturii care fabrica ceasurile Glorys începe însă în 1902, cînd în La Chaux-de-Fonds, inima orologeriei elveţiene, un maestru ceasornicar pe nume Paul Arthur Schwarz şi soţia sa, Olga Etienne-Schwarz, doi vizionari, lansează prima lor colecţie. Iniţial cei doi au creat şi au vîndut ceasuri sub mai multe branduri, însă unul dintre acestea s-a distins imediat: Venus. Prima colecţie Venus s-a remarcat imediat prin eleganţă şi rafinament, valorile exprimate de marcă devenind repede sinonime cu designul inovator şi calitatea. Prin 1930 Venus a început să producă celebrele calibre cronograf de înaltă precizie, care sînt încă folosite şi astăzi de multe branduri. Venus a fost de asemenea printre primii care au creat un mecanism cronograf fără counter şi cu roată-coloană pentru funcţionarea braţului central. Acest calibru este utilizat şi astăzi pe scară largă, fiind considerat predecesorul multor cronografe moderne. Astfel, Venus şi-a cîştigat repede recunoaşterea ca unul dintre brandurile elitiste din industria de ceasuri, datorită inovaţiilor tehnice şi expertizei, precum şi pentru designul elegant. Drumul către inovaţie şi eleganţă a culminat cu istorica recunoaştere internaţională în cadrul tîrgului de la Bassel din 1950, cînd Venus a cîştigat premiul întîi pentru design. De atunci, compania a mers din succes în succes. Anii ’60 au găsit firma organizînd evenimente pline de farmec, ca cel de la Atena în 1966, ales pentru a sublinia conexiunea dintre miturile Greciei şi iconicul model „Venus din Milo”, ceas purtat cu această ocazie de celebra actriţă de la Hollywood, Jane Mansfield. Ceasurile Venus deveniseră atît de cunoscute şi recunoscute încît chiar şi Leonid Brejnev, liderul Uniunii Sovietice, purta la mînă un ceas Venus. În acea perioadă, de notat o comandă specială a Vaticanului: 100 de piese din aur alb, echipate cu mecanism automatic. După ce a traversat o lungă perioadă dificilă, marca faimoasă în toată lumea pentru ceasurile sale de mînă a renăscut din propria cenuşă. Cu un nou cartier general în cosmopolita Genevă, VENUS a revenit în lumina reflectoarelor. Ca o curiozitate, sursa de inspiraţie pentru fondatorii brandului a fost, în 1902, chiar planeta Venus, care este singura planetă ce se roteşte în sensul acelor de ceasornic.
Ceasul arată bine şi funcţionează la secundă. Se livrează cu cureaua de prezentare, iar transportul cade în sarcina cumpărătorului. Curele pentru ceas 100% handmade găsiţi la secţiunea „curele piele”. Alte accesorii pentru ceasuri găsiţi la secţiunile „perniţe” şi „cutii ceasuri”.
Atenţie: feriţi ceasul de lovituri sau şocuri mecanice puternice. Deşi are un mecanism solid cu amortizoare la balansier, este totuşi doar un ceas ! Feriţi ceasul de apă şi atmosfere umede, acide. Chiar dacă are garnituri de etanşare, în timp acestea slăbesc cîte puţin. Evitaţi apropierea de cîmpuri (electro)magnetice intense. Spirala balansierului este sensibilă, putînd rămîne cu un slab magnetism care îi perturbă funcţionarea. Periodic, la 3-4-5 ani, e bine să-i faceţi o nouă revizie la ceasornicar. Chiar şi cel mai bun ulei se degradează în timpul unei funcţionări mecanice îndelungate.