Acest ceas Zodiac, de damă, face parte din colecţia Red Point şi este echipat cu un mecanism automatic Zodiac 34 cu 17 rubine, secundar central şi calendar, dezvoltat dintr-o bază ETA 2671. Acest mecanism era atît de bine conceput încît a stat la baza dezvoltării altor mecanisme, unele dintre ele aparţinînd unor mărci celebre, ca Eterna 12671, Longines 561.1 şi 561.2, Mido 12671 şi Mido 757C, Movado 485, Tissot 2321 şi 2381, Tissot 3112 sau Zenith 48.5AF. Data este cu setare rapidă din poziţia unu a remontoarului. Ceasul are dimensiunile de 30×30 mm, iar mecanismul are 17,2 mm diametru şi o grosime de 4,8 mm. Balansierul lis, prevăzut cu amortizoare Incabloc, are o frecvenţă de 28.800 bph (ceea ce situează mecanismul în categoria celor de înaltă precizie), iar arcul motor asigură o funcţionare de 39 de ore. Rotorul automatului este pe rulmenţi. Carcasa este din oţel, la fel ca şi capacul spate, gravat cu numele şi logo-ul mărcii şi cu seriile 342977 şi 2883691. Coroniţa este marcată şi ea cu logo-ul Zodiac, embosat (vezi foto 10). În total, semnătura Zodiac se regăseşte de cinci ori: pe cadran, coroniţă, capacul spate, mecanism şi brăţară. Brăţara din oţel este în stare perfectă, marcată pe clasp-ul închizătorii (foto 6) şi cu un segment extensibil (vezi foto 8). Geamul este din cristal safir. Cadranul bleumarin are un punct roşu între orele 4 şi 5.
În anii ’90, Zodiac a lansat o serie de colecţii de ceasuri, fiecare desemnată de un punct colorat pe cadran (roşu, auriu,albastru şi argintiu). Distincția dintre cele patru niveluri este oarecum neclară. Unii cred că era vorba de calitate, factorii de diferențiere fiind lucruri precum tipul de geam (de exemplu, acril vs. safir), sau finisajul mecanismului. O analogie ar fi modul în care unii producători de automobile clasifică diferite mărci, adică Lexus este o divizie de vehicule de lux a Toyota; ambele sunt foarte fiabile, dar unul oferă cu siguranță un produs mult mai luxos. Alții cred că este o separare oarecum arbitrară bazată pe o strategie de prețuri pe niveluri. Cu toate acestea, pentru a crea o distincție vizuală clară, fiecare ceas din seria Point a fost marcat pe cadran între orele patru și cinci cu un punct colorat corespunzător. Ceasurile din colecţia Red Point erau ceasuri sportive profesionale, unele dintre ele fiind divere sau cronografe. Este considerată cea mai reuşită colecţie din seriile Point.
Rădăcinile Zodiac se întind pînă adînc la 1537, cînd avem prima atestare documentară a familiei fondatorilor, familia Calame. Documentul spune că stăpînul regiunii, lordul de Valangin Rene de Chilland, a recunoscut membrii familiei între oamenii liberi ai moşiei. Astfel motivat, Guillaume Calame părăseşte în 1650 Le Locle şi îşi clădeşte o casă în Le Creux-des-Biches, lîngă La Ferriere. Se naşte astfel dinastia orologerilor Calame. În 1820 îl găsim aici pe Jacob Calame, proprietar al unui domeniu întins înzestrat cu numeroase clădiri, acareturi, păşuni şi fîneţe. El este simultan fermier şi ceasornicar, ocupaţia de ceasornicar fiind atunci obişnuită în Elveţia, în lungile luni de iarnă în care fermierii erau blocaţi de troiene. Vremurile sînt grele, Napoleon şi imperiul zguduie Europa iar Jacob este deseori gazdă pentru trupele aliate (austro-ruso-polone) ce trec prin zonă în campania anului 1815. În 1864 Ariste Calame, descendentul lui Jacob, se întoarce în Le Locle şi deschide un atelier de orologerie pe Cret-Callant. Începe cu unul, apoi doi, trei şi cinci angajaţi din rîndul prietenilor / cunoscuţilor. Ariste lucrează ca subcontractor pentru celebrii Jurgensen, dar cea mai mare parte a produselor sînt pentru Favre-Perret. În 1876 îşi deschide porţile Targul International din Philadelphia, dezvăluind lumii întregi şi implicit orologerilor elveţieni uluiţi, progresul teribil al industriei orologere americane. Industria elveţiană de profil suferă un şoc fără precedent, similar experienţei cauzate în 1974 de revolutia quartz. Raportul comisiei elveţiene (raportul Favre-Perret) este binecunoscut şi astăzi. Louis-Ariste Calame are 25 de ani şi, în 1900, apogeul Belle-Epoque, nu se bucură de nebunia Parisului, fiind proaspăt căsătorit în Le Locle, unde preia împreună cu soţia sa conducerea firmei de la tatăl sau Ariste. Expozitia Universala Paris 1900 marchează renaşterea industriei orologere elveţiene. Compania se dezvoltă rapid şi renunţă la contractul de subcontractare pentru Favre-Perret. L-A. Calame începe să exporte în special în Japonia, o piaţă dificilă în acele timpuri. El soluţionează problema distribuţiei prin contractul cu Hattori-Seiko. În 1903 atelierul este prea mic şi Louis-Ariste împreună cu soţia se mută pe rue du Marais, unde deschid un atelier modern de capacitate mare pentru producţia de serie. Urmînd curentul epocii, el este partizanul controlului producţiei de la A la Z şi al standardizării extreme. Singura modalitate pentru realizarea acestor deziderate este transformarea atelierului în manufactură completă. În acel moment devine absolut necesară impunerea unui brand şi formarea unei imagini solide pe piaţă. Numele Zodiac este înregistrat în 1908, fiind unul dintre primele nume înregistrate comercial (alături de Longines, Omega, etc.). Între 1908-1911 Calame are deja 50 de angajaţi. Compania este înregistrată la bursă în 1920 sub numele Ariste Calame fils (fondatorul Ariste Calame decedase in 1917). În 1923 numele este schimbat în Ariste Calame: Montres Zodiac. În această perioadă sînt produse primele ceasuri bărbăteşti de mînă şi este lansată prima reclamă comerciala Zodiac. Rene Calame, nepotul fondatorului, se alătură companiei şi iniţiază schimbări de natură comercială şi tehnică. Tatal lui Rene este unul dintre preşedinţii fondatori ai Federaţiei Orologere Elveţiene. În această perioadă Zodiac lansează Zodiac-Sport, iar în 1924 apare un model ultra plat cu calibrul propriu Zodiac 1617. La începutul anilor ’30 este patentat un sistem unic antişoc în formă de Z pentru protecţia balansierului. Tot în această perioadă Zodiac lansează unul dintre primele ceasuri automatice. Anul 1937 este anul lansării unui calibru spectaculos, cu o rezervă de funcţionare de 8 zile. Cel puţin spectaculos este faptul că modelul Datographic a fost ales ca ceas oficial al căilor ferate elveţiene. De remarcat modulul automatic dezvoltat în comun de către Doxa, Eberhard, Favre-Leuba, Girard-Perregaux şi Zodiac. O altă lansare memorabilă este cea a modelului SeaWolf, care devine în scurt timp o legendă, fiind utilizat neoficial de trupele speciale Navy Seal şi mulţi alţi membri ai corpurilor de elită. Un model dedicat de această dată piloţilor este lansat în 1962. Alături de Glycine Airman, Zodiac Aerospace este unul dintre favoriţii “zburătorilor” din epocă. În 1979 Zodiac este înglobat ca parte a Groupe Diximechanique. Este începutul sfîrşitului. În 1990 Willy Gad Monnier (ex. Tag Heuer) cumpără Zodiac şi lansează o linie nouă cu influenţe clare Tag Heuer. Compania anunţă falimentul în 1997. Un an mai tirziu, Genender International, Inc. cumpără inventarul Zodiac, numele şi toate drepturile înregistrate. Genender este deţinătorul mărcilor Smith and Wesson, Levi’s etc. În 2001 gigantul Fossil cumpără Zodiac, iar visul lui Ariste Calame se stinge.
Ceasul provine din colecţia personală şi este într-o stare tehnică şi estetică deosebită. Se livrează cu brăţara originală, din oţel. Transportul cade în sarcina cumpărătorului. Pentru acest ceas puteţi alege şi o curea din piele de struţ, şarpe sau viţel (găsiţi curele pentru ceas la secţiunea „curele piele”), 100% handmade. Alte accesorii pentru ceasuri găsiţi la secţiunile „perniţe” şi „cutii”.
Atenţie: feriţi ceasul de lovituri sau şocuri mecanice puternice. Deşi are un mecanism solid cu amortizoare la balansier, este totuşi doar un ceas ! Feriţi ceasul de apă şi atmosfere umede, acide. Chiar dacă are garnituri de etanşare, în timp acestea slăbesc cîte puţin. Evitaţi apropierea de cîmpuri (electro)magnetice intense. Spirala balansierului este sensibilă, putînd rămîne cu un slab magnetism care îi perturbă funcţionarea. Periodic, la 4-5 ani, e bine să-i faceţi o nouă revizie la ceasornicar. Chiar şi cel mai bun ulei se degradează în timpul unei funcţionări mecanice îndelungate.