Acest ceas Poljot automatic, sovietic, este echipat cu un mecanism rar întîlnit astăzi, Poljot 2616.1H cu secundar central şi calendar, fabricat în anii ’70. Acesta a fost dezvoltat din mecanismul extraplat 2609, spre sfîrşitul anilor ’60, începutul anilor ’70. Diametrul ceasului este de 38 mm şi distanţa între anse de 18 mm, iar maşinăria are 26 mm diametru (29 mm cu tot cu revoluţia rotorului) şi 5,5 mm înălţime. Are 30 de rubine, inclusiv la roata de la caseta arcului, la coroana calendarului etc. ! Acest mecanism este o creaţie proprie a inginerilor sovietici şi avea caracteristici unice în lume la vremea respectivă. În primul rînd, automatul este integrat în mecanism, în loc să fie adăugat la un calibru manual, ca de obicei. Împreună cu alte detalii de design, acest lucru a condus la o maşinărie foarte subţire pentru acele vremuri cînd numai mecanismele automate cu microrotor (ex. Buren) erau mai subţiri. Rotorul automatului este frumos decorat cu arce de cerc concentrice şi marcat „30 jewels”. Balansierul cu amortizoare antişoc Aera-Slava efectuează 18.000 de bătăi pe oră. Arcul motor asigură o autonomie de 37 de ore. Ceasul poate fi armat atît manual cît şi automatic. Capacul spate, din oţel, este în stare foarte bună. Cadranul în stare perfectă, cu o superbă culoare bordo (marsala), este evidenţiat de indecşii orari şi indicatoarele aurii, în perfectă simbioză cu carcasa placată cu aur (marcaj între anse, la ora 12).
Marca Poljot (Zbor), este una din cele mai cunoscute din gama industriei orologere sovietice. A fost fondată în 1930 din ordinul lui Stalin, sub numele „Prima Fabrică de Ceasuri a Statului” şi s-a bazat pe aportul tehnic creat prin cumpărarea de către URSS a două firme falimentare din S.U.A., Ansonia şi Dueber-Hampden. O perioadă a purtat şi numele de „Kirova” după un fruntaş al revoluţiei bolşevice, iar după război a fost readusă în Moscova şi s-a adoptat numele de „Prima Fabrică de Ceasuri Moscova”. Consacrarea ei s-a produs cînd Iuri Gagarin, cu ocazia primului zbor uman în spaţiul cosmic, a purtat la mînă un ceas „Sturmanskie” (Navigator), un produs de serie al acestei fabrici pentru aviatorii sovietici şi nu o comandă specială dedicată evenimentului. Succesul misiunii a determinat şi stabilirea definitivă a numelui fabricii „Poljot” în 1964. Din anul 2000 firma a trecut în proprietate particulară şi a revenit în forţă pe piaţă, cu ceasuri de lux competitive.
Ceasul face parte din colecţia personală şi este într-o stare tehnică şi estetică impecabilă. A fost supus recent unei revizii complete, funcţionează la secundă şi se livrează cu cureaua de prezentare, nouă. Transportul cade în sarcina cumpărătorului. Pentru acest ceas puteţi alege o frumoasă curea din piele autentică de struţ, şarpe, capră sau viţel (găsiţi curele pentru ceas la secţiunea „curele piele”), 100% handmade. Alte accesorii pentru ceasuri găsiţi la secţiunile „perniţe” şi „cutii ceasuri”.
Atenţie: feriţi ceasul de lovituri sau şocuri mecanice puternice. Deşi are un mecanism solid cu amortizoare la balansier, este totuşi doar un ceas ! Feriţi ceasul de apă şi atmosfere umede, acide. Chiar dacă are garnituri de etanşare, în timp acestea slăbesc cîte puţin. Evitaţi apropierea de cîmpuri (electro)magnetice intense. Spirala balansierului este sensibilă, putînd rămîne cu un slab magnetism care îi perturbă funcţionarea. Periodic, la 3-4-5 ani, e bine să-i faceţi o nouă revizie la ceasornicar. Chiar şi cel mai bun ulei se degradează în timpul unei funcţionări mecanice îndelungate.